2010年2月16日火曜日

転載:<ソーシャルテレビ> 広告企業自身がメディアになる時代がやってきた!

<ソーシャルテレビ> 広告企業自身がメディアになる時代がやってきた!: "

 AdvertisingAgeの記事ですが、一部のPR企業がメディア出身者を雇い始めて顧客企業自身がメディアとなって情報発信する時代を支援するそうです。



ブログやyoutubeによる情報発信の時代から、ソーシャルテレビの時代になれば、企業の記者会見、展示会、新製品発表、ファションショー、講演会などは企業自身がメディアとして情報発信できますよね。



★★ Edelman Hires BBC Vet in Bid to Help Marketers Become Media Outlets

http://adage.com/agencynews/article?article_id=142121



 PR企業のエデルマン社は元BBCのベテランを雇い入れました。




There is a whole new territory opening up for companies and corporations to be able to reach the public directly.'



Mr. Edelman said the move illustrates that the PR industry needs to evolve once again and shift from a mentality based solely on outbound messaging to one that includes inbound messaging.
'We're trying to create a third way for ourselves to communicate,' Mr. Edelman said. 'The first way was always mainstream media, the second was social media and the third will be companies themselves.


日本ナレッジマネジメント学会 専務理事 山崎秀夫

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